רכישת דירה יד שניה


רכישת דירה, וילה או כל נכס פרטי ביד שניה אינה מסתכמת רק בכך שמוצאים נכס אותו מעוניינים לרכוש ומגיעים עם המוכר להבנה בנוגע למחיר. יש לבצע בדיקות מתאימות, לערוך הסכם רכישה שיעגן את הסכמותיכם ויתייחס לכל הנושאים הנדרשים, לקבל אישור עקרוני למשכנתא (אם יש צורך), ולבסוף להשלים את העסקה ברישום.

בדיקות מקדמיות – ברכישת נדל"ן משקיעים הון לא מבוטל. על כן, יש לבצע בדיקות מקדמיות עוד בטרם החתימה על חוזה הרכישה. כדי לצמצם את החשיפה מפני תרמיות, יש לוודא את זהותו של המוכר ואת זיקתו לנכס. בנוסף, יש לברר אם הזכויות רשומות בלשכת רישום המקרקעין (בטאבו), ברשות מקרקעי ישראל או בחברה משכנת. לרישומים השונים יש צורך בהתייחסות שונה הן מבחינת המסמכים שאותם נבקש לראות בטרם הרכישה, והן בהתאמת סעיפי ההסכם עצמו. כמו כן, יש לבחון את טיב הזכויות: האם מדובר בבעלות, בחכירה מהוונת או בחכירה שאינה מהוונת? האם הזכויות "נקיות" או שישנן התחייבויות, הערות אזהרה, עיקולים, שעבודים ודומיהם? האם קיימות חריגות בניה? ועוד. יש להתאים את הבדיקות לאופי הנכס – אם מדובר בדירה בבניין הרשום כבית משותף או שטרם נרשם כבית משותף, אם מדובר בצמוד קרקע, אם ישנן זכויות בנייה נוספות ועוד.

עלינו להתאים את סעיפי ההסכם כך שיאפשרו את השלמת העסקה ברישום בצורה הבטוחה והנכונה ביותר עבור הרוכש. יש לדאוג לכך שמסמכי הרכישה יקנו לרוכש את הכלים המשפטיים לאכוף את ההסכם ולחייב את המוכר להעביר את הזכויות בדירה על שמו. כך, למשל, יש לדאוג למנגנון שלפיו אם המוכר נמנע מתשלומי המיסים החלים עליו על פי הסכם המכר, תהא בידי הרוכש האפשרות לשלמם מתוך כספי התמורה, ובכך לקבל את אישורי המיסים הנדרשים לרישום הזכויות על שמו.

למידע נוסף וקביעת פגישה – צרו קשר.